قارچ‌های خوراکی از ارش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل میهمان همیشگی سفره خانواده‎ها با هر ذائقه‎ای هستند. خوب است بدانید که قارچ‌ها کالری کمی دارند، هیچگونه چربی یا کلسترولی در آنها پیدا نمی‌شود و همچنین مقدار نمک بسیار کمی دارند. لازم به ذکر است که گروهی از ویتامین‌ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و … هم در قارچ‌ها وجود دارد.

قارچ‌ها به واسطه بتاگلوکان و اسید لینولئیک، منبع غذایی بسیار خوبی برای پیشگیری از بروز سرطان سینه و پروستات به‎شمار می‎روند. در ضمن علاوه بر این اسید لینولئیک از ایجاد اثرات نامطلوب استروژن پیشگیری می‌کند. حتما می‎دانید که هورمون استروژن یکی از دلایل بروز سرطان سینه در زنان بعد از یائسگی است.

از جمله راه‎های جذب و کسب ویتامین دی (ویتامین D) قرار گرفتن در معرض نور خورشید است اما اگر در طول روز ساعات بسیار در مکان سر بسته قرار دارید اصلا نگران نباشید زیرا با کمک برخی مواد غذایی از جمله قارچ کمبود ویتامین D بدن‌تان را جبران کنید.

20 خاصیت قارچ دکمه‌ای

  1. قند کم دارد و باعث کاهش قند خون می شود
  2. چربی کم
  3. کاهنده کلسترول
  4. به دلیل بالاتر بودن پتاسیم به سدیم باعث کاهش فشار خون می شود
  5. بیش از ۷۵ درصد پروتئین قابل جذب دارد
  6. خون ساز
  7. دارای ویتامین های گروه B
  8. ضد سرطان
  9. ضدالتهاب
  10. افزاینده هوش و حافظه
  11. دارای اکثر اسیدهای آمینه
  12. دارای نشاسته کم
  13. دارای کالری کم
  14. دارای اسید چرب ضروری اسیدلینولئک(جلوگیری کننده از سرطان)
  15. جایگزین گوشت قرمز(به دلیل پایین بودن تری گلیسیرید و کلسترول)
  16. دارای ویتامین های C D E K
  17. عناصر معدنی بیشتر از گوشت و سبزیجات
  18. به دلیل داشتن الیاف و خاکستر قلیایی زیاد مناسب برای اسید معده زیاد
  19. دارای آنزیم تریپسین(کمک به هضم غذا)
  20. دارای اسفنگولیپید مفید برای سیستم مغز و اعصاب
4.9/5 - (55 امتیاز)